torsdag 7. desember 2023

Skam igjen

jeg sier "nei" kan du jobbe ekstra astrid? Hvem er jeg som tørr si nei? Sjefen spør, noen er syke, det går utover beboer som er " mitt" ansvar? nei? jeg er oppdradd til å være god, si ja, rette opp andres problem, hjelpe. Hvem er viktig? selvfølgelig alle de andre på bekostning av meg, jeg er bare... jeg er viktig når jeg kan bety noe, redde noen, hjelpe. Jeg kjenner skammen kommer krypende. jeg er feil ike viktig. mine behov de kan vel settes til side? Det ville jeg tenkt for noen år siden.Nå tenker jeg:" Jeg er viktig, verdifull, jeg har planer, jeg jobber 100% mi helse tåler ikke mer. jeg har erfart å bli syk når jeg går på bekostning av mine verdier. Jeg sier nei og gir mulighet for andre til å si ja. Nei er muligheter for andre og det forteller hvor høyt jeg verdsetter meg. jeg åpner for andre muligheter. Denne måten å tenke på føles godt, føles frigjørende og jeg smiler

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Livet!

Godt liv Livet er det du gjør, ikke det du sier at du skal gjøre. What if = Fear  Even if = Faith