tirsdag 26. februar 2013

EGO



Ego "JEG" SELVBILDET ALTSÅ DET JEG TROR OM MEG SELV. ANTAGELSER.

Sigmund Freuds orginale definisjon av denne teortiske konstruksjonen i vår personlighet beskriver egoet som en slags megler. Forklart så enkelt som mulig , så forsøker egoet å tilfredstille våre grunnleggende drifter på en ralistisk måte. Hvis du for eksempel har lyst til å spise eller sove, så vil egoet prøve å finne en måte du kan gjøre dette på, uten at du blir feit eller får sparken for å slappe for mye av på job.

Egoet hjelper oss å organisere våre tanker og skape fornuft av dem og verden rundt oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Eg e meg, i samen med deg blir eg meg som eg e nå.

Godt liv Vær deg selv, autentisk det er den største og mektigste lydbølgen du har.  Still inn frekvensen på kjærlighet og la universet ta se...