søndag 31. desember 2023

Over-tenking.

Når jeg overtenker da later jeg som om jeg planlegger hva jeg skal gjøre
Jeg gjør jo ikke det!!
jeg planlegger hva konsekvensene vil bli,
risikoen.
Hvordan skal jeg eliminere alle konsekvensene? 
Det er det jeg gjør når jeg over-tenker.
Over tenking er altså et forsøk på å få kontroll over konsekvenser der fremme i fremtiden.
Istedet for å gjøre noe. 
Sannheten er jo, at jeg aldri har kontroll over konsekvensene eller fremtiden.

Så målet nå er å oppdage tanken, hva tenker jeg nå. La den tanken flyte videre og heller fokuserer på hva jeg vil gjøre nå. Og bare gjøre det!
Som et barn, får en impuls og gjør det!













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Livet!

Godt liv Livet er det du gjør, ikke det du sier at du skal gjøre. What if = Fear  Even if = Faith