torsdag 5. januar 2023

Misunnelse eller beundring

"Å ja hun kan gå på topptur og danse men kan ikke gå på jobb?" Helt uforståelig for meg. Latskap kaller jeg det. Hun vil ikke jobbe. Hun sitter hjemme og koser seg og bare håver inn disse pengene. En Naver. Hun vil ha det lett. Hun vil bare gjøre det hun har lyst til For en skam. Ikke prater hun med folk heller lenger. Hun er blitt så håven. Skulle du ønsket det samme? Du trenger antaglig og en pause fra alle krav og forventninger? Alle de der tingene du MÅ gjøre. Alt du burde fått til. Alt som blir forventet. Mange flere burde kanskje stoppet opp litt og kjent etter: "Hva er det egentilig jeg trenger og har lyst til?" "Smiler du og hopper og spretter avgårde til jobb?" "Er det dette du har aller mest lyst til i dag?" "Sprer du glede og optimisme der du er?" "Får du energi og glede av å være der du er?" Mange spørsmål uten enkle svar. Hva er meningen med det vi gjør? Hvorfor er vi her?
"Den største gleden en kan ha, det er å gjøre andre glad."
Min erfaring er at andre blir glad når jeg er glad. Andre blir påvirket av meg,og hvordan jeg har det. Hvordan har du det, egentlig?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Livet!

Godt liv Livet er det du gjør, ikke det du sier at du skal gjøre. What if = Fear  Even if = Faith