fredag 17. juni 2022

HVEM ER JEG? ASTRIDS

EN UNDRING OVER LIVET DET SOM ER SANT, ER SANT Dersom jeg ikke er tankene mine, og ikke kroppen min, dersom jeg ikke er alt jeg kan eller ikke kan, dersom jeg ikke er alt jeg ser. Hvem er jeg da? Jeg vet nå at jeg ikke er tankene mine, jeg kan observere tankene mine. Tankene mine ser ikke meg. Jeg ser utenforbi meg. Jeg kan observere alt som skjer der ute. Verden er ikke meg. Jeg ser kroppen min, den ser ikke meg. Den snakker til meg, passer på meg, gir meg bevegelse, gir meg pust, tanker, følelser. Dersom jeg tenker at om jeg mister en finger, en fot, hele kroppen opp til halsen, så er jeg her, kroppen er ikke meg. Så hva er egentlig meg? Et eksperiment. Jeg setter meg ned og kjenner etter. Lukker øynene og observer uten å dømme eller lage historie. Bare observer det som er. Tenker at det er bare meg uten ord. Bare jeg eksisterer. Da kommer frykt. Hvorfor er jeg redd? Er det ideen, tankene og lærdomen om hvem jeg er, som kommer inn? Følelser kommer og går. Alt kommer og går ingenting er konstant. Bare jeg inni meg, det er der. Jeg observerer alt som kommer og går hele tiden. Og det er NOE som forblir som er konstant. Prøv igjen, prøv å stenge ut ideen om hvem jeg er, om alt forsvinner, alle ting, alle tanker, alle følelser, alle ting jeg tror om meg selv, Hva er her da? Når jeg aksepterer at alt forsvinner og jeg blir ingenting, Jeg tillater meg selv å bli ingenting. Verden forsvinner, kroppen forsvinner, tankene, alt, så blir jeg rørt Jeg kjenner på noe stort. Jeg er jo her Kjærlighet? Er det dette store som er meg? Er det MEG som er en del av GUD? Jesus sa: « Jeg er!» Om jeg sier: « Jeg er» Er jeg og du, og Jesus, en del av alt, en forlengelse av Gud? Hva om vi alle henger sammen, og er en del av noe stort? Pusten kommer og vil forsvinne. Du og jeg vil alltid forbli. Sannheten er konstant, sannheten er Gud. Veien til Gud er gjennom Jesus, gjennom meg? Gud er kjærlighet.
Betyr det at jeg må gå innover ikke utover for å finne ut hvem jeg er , hva jeg vil? Betyr det at jeg kan stole på ituisjon, magefølelsen? Kan jeg bare flyte med, ønske, se for meg, drømme, tro at det allerede har ordnet seg, stole på, og så observere at alt, en dag har ordnet seg til det beste for meg, og alle andre involverte? Markus 11:22-25 NB - Bible.comhttps://www.bible.com › ..og ikke tviler i sitt hjerte, men tror at det han sier skal skje, Alt dere ber om i bønnen, tro bare at dere får det, så skal det bli gitt dere. Dette var en del tanker fra meg i dag, men uansett: "JEG ER!"
Bevar ditt hjertet framfor alt du bevarer, for livet ditt går ut fra det. Ordspråkene 4.23

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Eg e meg, i samen med deg blir eg meg som eg e nå.

Godt liv Vær deg selv, autentisk det er den største og mektigste lydbølgen du har.  Still inn frekvensen på kjærlighet og la universet ta se...