tirsdag 30. august 2022

Salomos Ordspråk 4:23 Bevar ditt hjerte fremfor alt du bevarer, for livet utgår fra det. jeg trur at hvordan du FØLER, det er livet ditt! Bli takknemlig og se deg rundt. Si pene ting: Du er fin (Navn), du er som du skal være, jeg liker å være sammen med deg, jeg tror at dette blir en fin dag. Kjenn etter smiler du JEG TROR AT DET DU TENKER SÅNN BLIR DET, SÅ VÆR FORSIKTIG MED HVA DU TENKER! Jeg kan ikke kontrolere det som skjer utenfor meg, hva du gjør eller andre ting som hender, men jeg kan kontrolere hvordan jeg responderer på det.
Jeg vil ha det godt, gode følelser. Hvordan kan jeg ha det godt når det er så mye lidelse i verden? Hvordan kan jeg nyte mat når så mange sulter i verden? Da vil jeg si: Du kan aldri heale /gjøre noen andre friske ved selv å bli syk. Du kan aldri få noen andre rik ved selv å være fattig. Verden lider ikke mindre ved at du lider, heller motsatt. Vi påvirker og smiler du til verden, så smiler den tilbake. Godt liv! Vær spontan, og gjør det som faller deg inn. stol på at alt vil ordne seg Elsk hvert minutt til og med kjedelige. Bli nysgjerrig heller enn å irritere deg. Se de små ting, sette pris på alt vi tar for gitt. Slutter å dømme andre, heller undre deg. Slutte med å analysere alt. Akseptere at sånn som det er nå, sånn er det, akkurat nå. Ikke konkurrer, livet er ikke noen konkurranse, ingen har rett eller galt. Lek, dans, gjør meningsløse ting som gir deg latter og glede. Du har en fri vilje, samtidig blir alt du ønsker lagt til rette for deg 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Livet!

Godt liv Livet er det du gjør, ikke det du sier at du skal gjøre. What if = Fear  Even if = Faith